Smartfony pomagają nam wykonywać nasze codzienne zadania skutecznie i efektywnie za pomocą różnych aplikacji. Możesz być robi zadania produktywności i nagle aplikacja zamraża lub zamyka się nieoczekiwanie. Kiedy to się dzieje, możesz stracić swoje dane i czuć się sfrustrowany, gdy zaczynając od nowa. Jeśli Twoje aplikacje ostatnio działały, oto spokój ducha. W tym artykule pokażemy Ci, jak możesz rozwiązać problemy z aplikacjami i uniknąć niedogodności w przyszłości.

Aplikacje na Androida

Aplikacje na Androida to aplikacje zaprojektowane do działania natywnie na urządzeniach z systemem Android, takich jak Google Pixel i smartfony Samsung. Poniżej przedstawiono sposoby, w jakie można rozwiązać problemy z aplikacjami;

Czyszczenie pamięci podręcznej

Aplikacje na Androida przechowują pewne dane, które pomogą systemowi załadować aplikację szybciej, gdy następnym razem ją otworzysz. To jest to, co jest znane jako dane pamięci podręcznej. Dane te są przechowywane lokalnie, i może ulec uszkodzeniu. Z uszkodzonych danych, następnym razem, gdy otworzysz aplikację, będzie zamrażać jak próbuje rozwiązać problem. Jeśli aplikacja nie rozwiąże problemu, zostaniesz uderzony przez na przykład "Facebook nie odpowiada, zamknij lub uruchom ponownie aplikację" pop up. Czasami ponowne uruchomienie aplikacji może rozwiązać problem, ponieważ spłukuje pamięć podręczną, jeśli nie jest w stanie, musisz zrobić to ręcznie, aby problem zniknął. Ale zanim zrobisz cokolwiek innego, sprawdź, czy masz wystarczająco dużo pamięci, czasami niska pamięć może sprawić, że aplikacje do działania.

Istnieją dwa sposoby można wyczyścić pamięć podręczną. Pierwszym z nich jest wyczyszczenie pamięci RAM. Na ekranie dotknij przycisku Przegląd, aby wyświetlić wszystkie uruchomione/ostatnio uruchomione aplikacje. Zlokalizuj aplikację i przesuń palcem w lewo lub w prawo, aby ją zamknąć i usunąć z pamięci. Jeśli to nie rozwiąże problemu, wyczyść wszystkie aplikacje.

Jeśli powyższa metoda nie rozwiąże problemu, musisz wyczyścić lokalną pamięć podręczną. Otwórz Ustawienia > Aplikacje, a następnie wybierz aplikację z listy. W zależności od urządzenia, możesz następnie dotknąć Wyczyść pamięć podręczną. Jeśli nie widzisz tego przycisku, po wybraniu aplikacji, dotknij Przechowywanie, a następnie Wyczyść pamięć podręczną. Jeśli problem nadal występuje, zamiast wyczyścić pamięć podręczną, stuknij przycisk Wyczyść dane. Ten przycisk przywraca domyślne ustawienia aplikacji, usuwając wszystkie zapisane informacje, w tym pliki, ustawienia i konta.

Aktualizowanie/odinstalowywanie i ponowne instalowanie aplikacji

To jest ostatni krok rozwiązywania problemów, jeśli wyczyszczenie pamięci podręcznej nie działa. Otwórz Sklep Play i wyszukaj aplikację. Zaktualizuj aplikację, jeśli jest aktualizacja. Jeśli nie ma, odinstaluj i zainstaluj aplikację ponownie. Jeśli nadal, aplikacja działa w górę, jego czas, aby skontaktować się z deweloperem lub pozbyć się aplikacji całkowicie i szukać alternatywy.

Co z aplikacjami iOS

Podobnie jak w przypadku Androida, możesz rozwiązywać problemy z aplikacjami na iOS, usuwając je z pamięci (RAM), aktualizując je, odinstalowując i ponownie instalując, a także kontaktując się z deweloperem. Uwaga, w przeciwieństwie do Androida, iOS nie pozwala wyczyścić lokalnej pamięci podręcznej lub danych aplikacji. Aby to zrobić, musisz usunąć aplikację i zainstalować ją ponownie.