Jeśli używasz smartfona z systemem Android, na pewno nieraz natknąłeś się na błąd uwierzytelniania w Sklepie Google Play. Czasami może on pojawić się znikąd, ale jest na to prosty sposób. W tym artykule poznasz 5 sposobów na naprawienie błędu "Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play". Dodatkowo, możesz nauczyć się rozwiązywać i naprawiać inne błędy Sklepu Google Play na androidzie.

Przeczytaj też: 2 sposoby na powstrzymanie aplikacji przed automatyczną aktualizacją na Androidzie

Co jest przyczyną tego błędu?

Spis treści

  • Co jest przyczyną tego błędu?
  • Napraw błąd "Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play".
    • Usuń swoje konto Google i dodaj je ponownie
    • Zresetuj aplikację Sklep Google Play
    • Wymuś zatrzymanie ram usług Google
    • Zsynchronizuj ponownie swoje konto Google
    • Zapewnij nieograniczone korzystanie z danych
  • Podsumowanie

Ten błąd jest spowodowany obecnością nieaktualnych plików pamięci podręcznej. Wszystkie pliki pamięci podręcznej zapisywane na urządzeniu podczas korzystania z aplikacji mają datę wygaśnięcia. Gdy pliki pamięci podręcznej tracą ważność, a urządzenie próbuje je ponownie odczytać, zaczynają się problemy, ponieważ dane stają się nieprawidłowe. Wykonaj te 5 prostych kroków, aby pozbyć się błędów Uwierzytelniania Google na swoim urządzeniu.

Naprawianie błędu "Wymagane uwierzytelnienie w Sklepie Google Play".

Usuń swoje konto Google i dodaj je ponownie

Aby rozwiązać ten problem, musisz usunąć konto Google z urządzenia, co spowoduje usunięcie wszystkich powiązanych plików aplikacji i pamięci podręcznych powodujących błąd. Wykonaj poniższe proste kroki, aby rozwiązać ten problem na swoim urządzeniu.

  • Otwórz aplikację Ustawienia na swoim urządzeniu.
  • Przewiń w dół, aby znaleźć Konta/Konta i synchronizacja.
  • Stuknij w Google.
  • Aby usunąć konto, kliknij przycisk Więcej i stuknij polecenie Usuń konto.
  • Twoje konto Google i wszystkie powiązane z nim dane plików zostaną usunięte.
  • Zaloguj się ponownie na swoje konto, stukając w Google i dodając swoje konto.

Resetowanie aplikacji Sklep Google Play

Podobnie jak inne aplikacje android, aplikacja Sklep Play również gromadzi dane i pliki pamięci podręcznej w czasie dla jego szybszego działania. Te pliki tymczasowe, gdy są przechowywane przez dłuższy czas, powodują problemy i powodują błędy w korzystaniu z aplikacji. Aby naprawić błąd uwierzytelniania, możesz zresetować tę aplikację i wszystkie powiązane z nią dane. W tym celu wykonaj poniższe proste czynności.

  • Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
  • Przewiń w dół i przejdź do aplikacji Aplikacje.
  • Stuknij opcję Zarządzaj aplikacjami.
  • Zlokalizuj aplikację Sklep Google Play i otwórz ją.
  • Wykonaj operacje Wymuś zatrzymanie, Odinstaluj aktualizacje i Wyczyść jej dane.

Wymuś zatrzymanie Ram Usług Google

Google Services Framework decyduje o tym, jak aplikacje androidowe pracują z danymi. Kontroluje, jak dane są obsługiwane przez aplikacje Google i wszystkie inne aplikacje firm trzecich, które korzystają z jego infrastruktury. Jest możliwe, że błąd uwierzytelniania mógł powstać z powodu błędu w jego aplikacji ramowej. Aby ponownie uruchomić aplikację, musisz ją zamknąć, aby pozbyć się błędu uwierzytelniania. W tym celu wykonaj następujące proste czynności.

  • Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
  • Przejdź do zakładki Aplikacje.
  • Stuknij w Zarządzaj aplikacjami.
  • Na pasku wyszukiwania wyszukaj "Google Service Framework" i otwórz ją.
  • Aby wymusić zatrzymanie aplikacji, stuknij przycisk Wymuś zatrzymanie.

Ponownie zsynchronizuj swoje konto Google

Synchronizacja odpowiada za wymianę danych między serwerami Google a Twoimi aplikacjami. Przerwana lub nieprawidłowa synchronizacja może powodować problemy, a czasami może prowadzić do błędów uwierzytelniania. Aby naprawić taki błąd, musisz ręcznie ponownie zsynchronizować swoje konto Google z urządzeniem. Wykonaj poniższe proste kroki, aby łatwo to naprawić.

  • Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
  • Przewiń w dół i stuknij w Konta i synchronizacja.
  • Stuknij w Google.
  • Wybierz opcję Więcej i stuknij pozycję Synchronizuj teraz.

Zapewnienie nieograniczonego korzystania z danych

Często użytkownicy zgłaszali problem błędu uwierzytelniania w Sklepie Play, gdy w urządzeniu włączony jest tryb oszczędzania danych. Tryb oszczędzania danych może uniemożliwić aplikacji Sklepu Play wymianę danych z serwerami w celu zmniejszenia zużycia danych komórkowych. W takiej sytuacji nadanie aplikacji nieograniczonych uprawnień do korzystania z danych zapobiegnie wystąpieniu tego błędu. Wykonaj poniższe proste kroki, aby to osiągnąć.

  • Otwórz Ustawienia.
  • Przewiń w dół i przejdź do Aplikacje.
  • Stuknij opcję Zarządzaj aplikacjami.
  • Zlokalizuj Sklep Google Play i otwórz go.
  • Włącz opcję Nieograniczone korzystanie z danych/Usuń zaznaczenie opcji Dane mobilne z pola Ograniczone korzystanie.

Zakończenie

Z tego artykułu dowiedziałeś się 5 sposobów na naprawienie błędu Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play na swoim smartfonie. Jeśli ten artykuł pomógł Ci w rozwiązaniu problemu, kliknij przycisk "Lubię to" i udostępnij go swoim znajomym, aby pomóc im zrobić to samo. Jak zawsze bądź na bieżąco z kolejnymi świetnymi artykułami, takimi jak ten.

Możesz także śledzić nas, by otrzymywać najnowsze informacje techniczne w Google News, porady i sztuczki, recenzje smartfonów i gadżetów, dołączyć do Grupy Telegram GadgetsToUse lub subskrybować kanał GadgetsToUse Youtube, by oglądać najnowsze recenzje.