Jeśli używasz smartfona z systemem Android, na pewno nieraz natknąłeś się na błąd uwierzytelniania w Sklepie Google Play. Czasami może on pojawić się znikąd, ale jest na to prosty sposób. W tym artykule poznasz 5 sposobów na naprawienie błędu "Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play". Dodatkowo, możesz nauczyć się rozwiązywać i naprawiać inne błędy Sklepu Google Play na androidzie.
Przeczytaj też: 2 sposoby na powstrzymanie aplikacji przed automatyczną aktualizacją na Androidzie
Co jest przyczyną tego błędu?
Spis treści
- Co jest przyczyną tego błędu?
- Napraw błąd "Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play".
- Usuń swoje konto Google i dodaj je ponownie
- Zresetuj aplikację Sklep Google Play
- Wymuś zatrzymanie ram usług Google
- Zsynchronizuj ponownie swoje konto Google
- Zapewnij nieograniczone korzystanie z danych
- Podsumowanie
Ten błąd jest spowodowany obecnością nieaktualnych plików pamięci podręcznej. Wszystkie pliki pamięci podręcznej zapisywane na urządzeniu podczas korzystania z aplikacji mają datę wygaśnięcia. Gdy pliki pamięci podręcznej tracą ważność, a urządzenie próbuje je ponownie odczytać, zaczynają się problemy, ponieważ dane stają się nieprawidłowe. Wykonaj te 5 prostych kroków, aby pozbyć się błędów Uwierzytelniania Google na swoim urządzeniu.
Naprawianie błędu "Wymagane uwierzytelnienie w Sklepie Google Play".
Usuń swoje konto Google i dodaj je ponownie
Aby rozwiązać ten problem, musisz usunąć konto Google z urządzenia, co spowoduje usunięcie wszystkich powiązanych plików aplikacji i pamięci podręcznych powodujących błąd. Wykonaj poniższe proste kroki, aby rozwiązać ten problem na swoim urządzeniu.
- Otwórz aplikację Ustawienia na swoim urządzeniu.
- Przewiń w dół, aby znaleźć Konta/Konta i synchronizacja.
- Stuknij w Google.
- Aby usunąć konto, kliknij przycisk Więcej i stuknij polecenie Usuń konto.
- Twoje konto Google i wszystkie powiązane z nim dane plików zostaną usunięte.
- Zaloguj się ponownie na swoje konto, stukając w Google i dodając swoje konto.
Resetowanie aplikacji Sklep Google Play
Podobnie jak inne aplikacje android, aplikacja Sklep Play również gromadzi dane i pliki pamięci podręcznej w czasie dla jego szybszego działania. Te pliki tymczasowe, gdy są przechowywane przez dłuższy czas, powodują problemy i powodują błędy w korzystaniu z aplikacji. Aby naprawić błąd uwierzytelniania, możesz zresetować tę aplikację i wszystkie powiązane z nią dane. W tym celu wykonaj poniższe proste czynności.
- Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
- Przewiń w dół i przejdź do aplikacji Aplikacje.
- Stuknij opcję Zarządzaj aplikacjami.
- Zlokalizuj aplikację Sklep Google Play i otwórz ją.
- Wykonaj operacje Wymuś zatrzymanie, Odinstaluj aktualizacje i Wyczyść jej dane.
Wymuś zatrzymanie Ram Usług Google
Google Services Framework decyduje o tym, jak aplikacje androidowe pracują z danymi. Kontroluje, jak dane są obsługiwane przez aplikacje Google i wszystkie inne aplikacje firm trzecich, które korzystają z jego infrastruktury. Jest możliwe, że błąd uwierzytelniania mógł powstać z powodu błędu w jego aplikacji ramowej. Aby ponownie uruchomić aplikację, musisz ją zamknąć, aby pozbyć się błędu uwierzytelniania. W tym celu wykonaj następujące proste czynności.
- Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
- Przejdź do zakładki Aplikacje.
- Stuknij w Zarządzaj aplikacjami.
- Na pasku wyszukiwania wyszukaj "Google Service Framework" i otwórz ją.
- Aby wymusić zatrzymanie aplikacji, stuknij przycisk Wymuś zatrzymanie.
Ponownie zsynchronizuj swoje konto Google
Synchronizacja odpowiada za wymianę danych między serwerami Google a Twoimi aplikacjami. Przerwana lub nieprawidłowa synchronizacja może powodować problemy, a czasami może prowadzić do błędów uwierzytelniania. Aby naprawić taki błąd, musisz ręcznie ponownie zsynchronizować swoje konto Google z urządzeniem. Wykonaj poniższe proste kroki, aby łatwo to naprawić.
- Otwórz aplikację Ustawienia w telefonie.
- Przewiń w dół i stuknij w Konta i synchronizacja.
- Stuknij w Google.
- Wybierz opcję Więcej i stuknij pozycję Synchronizuj teraz.
Zapewnienie nieograniczonego korzystania z danych
Często użytkownicy zgłaszali problem błędu uwierzytelniania w Sklepie Play, gdy w urządzeniu włączony jest tryb oszczędzania danych. Tryb oszczędzania danych może uniemożliwić aplikacji Sklepu Play wymianę danych z serwerami w celu zmniejszenia zużycia danych komórkowych. W takiej sytuacji nadanie aplikacji nieograniczonych uprawnień do korzystania z danych zapobiegnie wystąpieniu tego błędu. Wykonaj poniższe proste kroki, aby to osiągnąć.
- Otwórz Ustawienia.
- Przewiń w dół i przejdź do Aplikacje.
- Stuknij opcję Zarządzaj aplikacjami.
- Zlokalizuj Sklep Google Play i otwórz go.
- Włącz opcję Nieograniczone korzystanie z danych/Usuń zaznaczenie opcji Dane mobilne z pola Ograniczone korzystanie.
Zakończenie
Z tego artykułu dowiedziałeś się 5 sposobów na naprawienie błędu Wymagane jest uwierzytelnienie w Sklepie Google Play na swoim smartfonie. Jeśli ten artykuł pomógł Ci w rozwiązaniu problemu, kliknij przycisk "Lubię to" i udostępnij go swoim znajomym, aby pomóc im zrobić to samo. Jak zawsze bądź na bieżąco z kolejnymi świetnymi artykułami, takimi jak ten.
Możesz także śledzić nas, by otrzymywać najnowsze informacje techniczne w Google News, porady i sztuczki, recenzje smartfonów i gadżetów, dołączyć do Grupy Telegram GadgetsToUse lub subskrybować kanał GadgetsToUse Youtube, by oglądać najnowsze recenzje.